Algemene Voorwaarden
Uw contractpartner voor alle bestellingen in het kader van dit online-aanbod is Kennis & Ervaring gevestigd aan de Zadelmakerstraat 27, 2984CC Ridderkerk (KvK 67053882), hierna te noemen: "Ridderparts " van Ridderparts aan de klant geschieden op basis van de onderstaande algemene verkoops- en leveringsvoorwaarden. Deze liggen ten grondslag aan alle aanbiedingen en overeenkomsten tussen Ridderparts en de klant en gelden voor de gehele duur van de zakelijke relatie. Daarmee in strijd komende of daarvan afwijkende voorwaarden van de koper zijn alleen dan van toepassing, indien Ridderparts deze schriftelijk heeft aanvaard.
Paragraaf: 2 Verantwoordelijkheid voor het online-aanbod
(1) D.m.v. het platform van Ridderparts zijn twee soorten shops
beschikbaar. Enerzijds shops, die door Ridderparts zelf vormgegeven en
geëxploiteerd worden (Ridderparts-Shops) en anderzijds shops, die door
onafhankelijke shop-exploitanten vormgegeven en geëxploiteerd worden
(Partner-Shops). In elke shop wordt kan via een Eigen Pagina (Open je Winkel)
informatie over de exploitant van die shop ingegeven.
(2) Ridderparts is in zijn geheel verantwoordelijk voor de in een (Ridderparts-shop)
aangeboden artikelen en motieven en de vormgeving van de shop.
(3) Voor de in een (Partner-shop) aangeboden artikelen en motieven en de
vormgeving van de shop alsmede de reclame voor de aangeboden artikelen is
uitsluitend de shop-exploitant zelf verantwoordelijk. Ridderparts kan
uitdrukkelijk niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van deze
shop-exploitanten, voor zover deze niet overeenkomen met de regelingen van deze
algemene handelsvoorwaarden en/of de regelingen van de Ridderparts
shop-exploitanten AV staan. Dat geldt met name in het geval dat
shop-exploitanten in strijd handelen met hun verplichting om bij het sluiten
van contracten met hun klanten in hun shops uitsluitend gebruik te maken van
deze algemene voorwaarden van Ridderparts
Paragraaf: 3 Koopovereenkomst
(1) De op deze pagina vermelde "Aanbiedingen" zijn een
vrijblijvende uitnodiging aan de klant om bij Ridderparts te bestellen.
(2) Door het versturen van het op internet ingevulde bestelformulier geeft de
klant bindend aan op het aanbod in te gaan en aldus een koopovereenkomst c.q.
productie-overeenkomst af te sluiten. Voor het uiteindelijke versturen heeft de
klant op een overzichtspagina de mogelijkheid om de juistheid van de gegevens
te controleren en desgewenst te corrigeren. Voor de bestelprocedure kan op dit
moment worden gekozen uit onderstaande talen: Nederlands.
Daarop stuurt Ridderparts de klant per e-mail een bestelbevestiging en
controleert het aanbod op de juridische en daadwerkelijke uitvoerbaarheid, in
het bijzonder op een mogelijke inbreuk op de auteursrechten van derden. De
orderbevestiging kan niet worden gezien als leveringsbevestiging, maar is
uitsluitend bedoeld om de klant te informeren omtrent het feit dat de
bestelling bij Ridderparts is binnengekomen.
De overeenkomst komt pas tot stand wanneer Ridderparts het bestelde product
naar de klant heeft verzonden.
De details van de bestelling kunnen tevens online onder uw account in de
webshop in het gebruikersprofiel onder (Je Bestellingen) worden bekeken.
(3) In verband met Paragraaf:2 (3) is het voor Ridderparts als
platformaanbieder niet mogelijk bij alle door klanten of shop-exploitanten
gemaakte drukmotieven van tevoren te controleren of daarmee eventueel inbreuk
wordt gemaakt op bestaande rechten. Ridderparts heeft het recht om
binnengekomen bestellingen binnen de wettelijke aanvaardingstermijn te
weigeren, indien in het kader van het bestelproces bekend wordt of de verdenking
ontstaat, dat door een drukmotief de rechten van derden of wettelijke
voorschriften worden geschonden.
(4) Het afsluiten van de koopovereenkomst gebeurt onder voorbehoud dat Ridderparts
zelf tijdig en volledig door leveranciers worden beleverd. Dit voorbehoud geldt
niet in het geval van kortstondige leveringsproblemen of wanneer Ridderparts
verantwoordelijk is voor het niet leveren, in het bijzonder wanneer Ridderparts
nalaat, om tijdig voor een alternatief te zorgen. De klant wordt onmiddellijk
in kennis gesteld van het niet beschikbaar zijn van het product. Wanneer de
klant reeds heeft betaald, wordt dit terug betaald.
(5) De producten die worden aangeboden worden op maat gedrukt, hierdoor kunnen
wij de bestelde producten niet terug nemen. Wij willen u daarom ook wijzen op
onze maattabel die u kunt vinden op de website. Uiteraard worden productie
fouten hersteld. Uiteraard kunt u altijd contact opnemen met onze support
afdeling, om een oplossing te vinden mocht dit toch voor komen.
(6) Producten, maten of kleuren die besteld zijn maar niet meer leverbaar zijn,
omdat deze niet meer in het assortiment zitten, word een alternatief voor
aangeboden. Denkende aan een andere kleur, maat of geheel ander artikel. Kan
hier geen keuze uit worden gemaakt, dan word het totaal bedrag van de artikelen
die niet meer leverbaar zijn geretourneerd.
(7) Ridderparts behoud altijd het recht om een order die geplaatst en voldaan
is altijd nog te weigeren/annuleren.
(8) Bij annulering van een order worden geen kosten in rekening gebracht, dit
alleen als het binnen 48 uur na het plaatsen van de order wordt aangegeven. Na
48 word er 20% van het totaal bedrag in rekening gebracht.
Paragraaf: 4 Levering/verzending
(1) Het bestelde wordt in principe binnen 4 a 5 werkdagen verzonden, nadat
de bestelbevestiging door de klant is ontvangen. Leveringstermijnen en
levertijden zijn uitsluitend bindend, indien deze door Ridderparts
uitdrukkelijk en schriftelijk als zodanig zijn bevestigd.
(2) De levering wordt uitgevoerd door een door Ridderparts gekozen expediteur.
De klant is porto verschuldigd, die afhankelijk kan zijn van de waarde van de
bestelling en de plaats waar moet worden geleverd.
(3) Nadat de klant de pakket heeft ontvangen geven wij de klant 3 dagen om de
producten te controleren op enige fouten of schade na deze periode kunnen wij
niets meer betekenen.
Paragraaf: 5 Prijzen
(1) Voor klanten uit de EU-landen zijn de aangegeven prijzen eindprijzen.
Deze prijzen zijn inclusief de verschuldigde belastingen, in het bijzonder de
BTW. Verzendkosten worden afzonderlijk in rekening gebracht en apart op deze
factuur vermeld. Het leveringsadres is doorslaggevend.
(2) Voor klanten van buiten de EU zijn alle aangeboden prijzen nettoprijzen.
Het leveringsadres is doorslaggevend. Indien overeenkomstig wettelijke
bepalingen in het land van de ontvanger BTW moet worden betaald, moet dit bij
ontvangst van de levering extra worden betaald. Bovendien kunnen invoerrechten
verschuldigd zijn, die de klant bij ontvangst van de producten extra moet
betalen.
(3) De klant is verzendkosten verschuldigd, die afhankelijk kunnen zijn van de
waarde van de bestelling en de plaats waar moet worden geleverd. Actuele
verzendkosten liggen onder www. Ridderparts
(4) Koopprijs en verzendkosten moeten onmiddellijk zonder aftrek worden
voldaan.
Paragraaf: 6 Betaling
(1) De betaling kan in de vorm van iDeal betaalmogelijkheden plaatsvinden. Ridderparts
heeft het recht om de keuzemogelijkheden van de betalingswijze waartussen een
klant kan kiezen, afhankelijk van de waarde van de bestelling, de regio
waarnaar de zending moet worden verstuurd of andere zakelijke criteria, te
beperken.
(2) Wanneer de door de klant gekozen betalingswijze, ondanks de contractuele
uitvoering door Ridderparts, in het bijzonder wanneer betaling door een tekort
op de rekening van de klant of door het opgeven van onjuiste gegevens niet kan
worden uitgevoerd, is de klant verplicht om Ridderparts of de door Ridderparts
met de afwikkeling belaste derden de hierdoor ontstane meerkosten te betalen.
a) Bij het niet nakomen van de betalingsverplichting door de klant, heeft Ridderparts
het recht haar vordering in handen te geven van een incassobureau en de voor de
betaling noodzakelijke persoonsgegevens aan deze derde partij door te geven.
b) Wanneer derden bij de afwikkeling van de betaling worden ingeschakeld, wordt
de betaling ten opzichte van Ridderparts pas dan geacht te zijn voldaan, als
het bedrag conform de overeenkomst aan de derde partij ter beschikking is
gesteld, zodat de derde partij daarover zonder enige beperking kan beschikken.
Paragraaf: 7 Eigendomsvoorbehoud
(1) De producten blijven eigendom van Ridderparts totdat alle openstaande
vorderingen aan Ridderparts zijn voldaan. Indien de klant een ondernemer in de
zin van ABW, blijft Ridderparts eigenaar van alle leveringen tot alle
vorderingen uit deze zakelijke relatie zijn voldaan.
(2) De klant is verplicht om de producten, totdat die in zijn eigendom zijn
overgegaan, zorgzaam te behandelen.
Paragraaf: 8 Garantie
(1) Opgaven, tekeningen, afbeeldingen, technische gegevens, omschrijvingen
van gewichten, afmetingen en vermogen, die in folders, catalogi, mailings,
advertenties of prijslijsten zijn opgenomen, hebben een puur informatief
karakter. Ridderparts kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de
juistheid van deze gegevens. Uitsluitend de in de opdrachtbevestiging vermelde
opgaven zijn doorslaggevend ten aanzien van de soort en de omvang van de
levering.
(2) Wanneer er sprake is van een gebrek dat onder de garantie valt, is de klant
in het kader van de wettelijke bepalingen gerechtigd, om te verlangen dat het
gebrek wordt verholpen, de overeenkomst nietig te verklaren of een korting op
de aankoopprijs te verlangen.
(3) Indien in geval van gebreken producten terug worden gestuurd, zal Ridderparts
tevens de portokosten voor haar rekening nemen.
(4) Naar de huidige stand der techniek kan niet worden gegarandeerd dat de
uitwisseling van gegevens via het internet foutloos verloopt en/of te allen
tijde mogelijk is. Derhalve kan Ridderparts niet aansprakelijk worden gesteld
voor de ononderbroken beschikbaarheid van het online-aanbod.
(5) De aanspraken van de klant op garantie zijn gebonden aan de voorwaarde, dat
deze, indien de klant een ondernemer is, zijn verplichte controle- en
reclameringverplichtingen overeenkomstig ABW..
(6) De verjaringstermijn van garantie-aanspraken voor de geleverde producten
bedraagt 1 jaar vanaf het moment dat de producten zijn ontvangen. Indien de
klant een ondernemer is, bedraagt de verjaringstermijn een jaar.
Paragraaf: 9 Beperking van de aansprakelijkheid
Paragraaf: 10 Recht tot herroeping
Goederen die besteld zijn uit onze Textiel groothandel, of op maat gedrukt zijn Kunnen NIET geretourneerd worden, ook pasmodellen niet. Aangeboden goederen worden geweigerd en geretourneerd op uw kosten. Al deze leveringen zijn definitief
(1) Recht tot herroeping
Indien u consument bent in de zin van het burgerlijk wetboek (ABW), kunt u uw
verklaring op basis waarvan de overeenkomst tot stand is gekomen binnen twee
weken zonder opgaaf van redenen schriftelijk (bijv. per brief, fax of e-mail)
of indien het product u voor het verstrijken van deze termijn wordt geleverd -
door het terugzenden van het product herroepen. De termijn begint te lopen
nadat u deze instructie schriftelijk heeft ontvangen, echter niet eerder dan
nadat de producten bij de ontvanger zijn aangekomen (bij herhaaldelijke
levering van gelijksoortige producten niet alvorens de eerste deellevering is
aangekomen) en evenmin alvorens wij hebben voldaan aan onze
informatieverplichtingen. Voor inachtneming van de termijn voor herroeping
volstaat het de herroeping of het product voor het verstrijken van de termijn
op te sturen.
De verklaring van herroeping of de terugzending van de producten dient te
worden verstuurd naar:
Ridderparts
Zadelmakerstraat 27
2984CC Ridderkerk
of per e-mail aan: info@ridderparts.nl
Dit herroepingsrecht bestaat niet bij overeenkomsten met betrekking tot de
levering van producten die Ridderparts op basis van specificaties van de klant
heeft vervaardigd, of die duidelijk op persoonlijke behoeften van de klant zijn
toegesneden. Dat geldt met name voor producten die met motieven (teksten of
motieven) naar wens van de klant worden bedrukt. Het is de klant bekend dat hij
Ridderparts bij bestelling van zulke producten een concrete opdracht geeft tot
het vervaardigen van de bedoelde producten.
(2)
Gevolgen van de herroeping
. In geval van een rechtsgeldige herroeping dienen de over en weer geleverde
prestaties te worden teruggegeven en eventueel genoten voordelen (bijv. rente)
te worden afgestaan. Indien u de ontvangen prestatie geheel of ten dele niet of
slechts in verslechterde toestand kunt teruggeven, dient u ons de waardevermindering
dienovereenkomstig te vergoeden. Indien het gaat om goederen die u ter
beschikking zijn gesteld, geldt dit niet, indien de verslechtering uitsluitend
te wijten is aan het controleren ervan - zoals dat bijvoorbeeld ook in een
winkel mogelijk zou zijn geweest. Voor het overige kunt u de vergoedingsplicht
voor waardevermindering op grond van verslechtering door het in gebruik nemen
van de goederen overeenkomstig zijn bestemming vermijden, door de goederen niet
als uw eigendom in gebruik te nemen en alles na te laten waardoor de waarde
wordt verminderd. Goederen die als pakket kunnen worden verzonden dienen voor
ons risico te worden teruggestuurd. U dient de kosten voor terugzending te
dragen, indien de geleverde goederen overeenkomstig de bestelling zijn en de
prijs van de terug te zenden goederen een bedrag van 40 Euro niet overschrijdt,
of indien u bij een hogere prijs van de goederen ten tijde van de herroeping
nog niet de tegenprestatie of een contractueel vastgelegde gedeeltelijke
betaling heeft voldaan. In de overige gevallen is de terugzending voor u
gratis. Goederen die niet als pakket kunnen worden verzonden worden bij u
afgehaald. Verplichtingen tot restitutie van betalingen moeten binnen 30 dagen
worden voldaan. Voor u begint de termijn te lopen met verzending van uw
herroepingsverklaring of de goederen, voor ons met de ontvangst daarvan.
Indien de overeenkomst in zijn geheel wordt herroepen, draagt Ridderparts ook
de kosten voor de verzending van de waren naar de consument (toezendingskosten).
Einde van de instructie aangaande het herroepingsrecht.
Paragraaf: 11 Auteursrechten op drukdesigns, vrijwaring van
aansprakelijkheid
(1) Indien de klant een eigen motief aanlevert, of op enige andere wijze
invloed uitoefent op het product (tekstpersonalisatie), geeft de klant ten
opzichte van Ridderparts de verzekering dat op tekst en motief geen rechten van
derden rusten. Eventuele inbreuken op auteurs-, persoonlijkheids- of
handelsnaamrechten komen in dat geval volledig voor rekening van de klant. De
klant verzekert eveneens dat hij door de individualisering van het product ook
geen inbreuk maakt op andere rechten van derden.
(2) De klant zal Ridderparts vrijwaren van alle vorderingen en aanspraken op grond
van inbreuk op dergelijke rechten van derden, voor zover de klant dient in te
staan voor de schending van zijn plichten. De klant vergoedt Ridderparts alle
daaruit voortvloeiende kosten voor verdediging en andere schade.
Paragraaf: 12 Afwijkingen van vorm en van technische aard
(1) Wij behouden ons uitdrukkelijk voor dat bij nakoming van de
overeenkomst afwijkingen kunnen optreden ten opzichte van de beschrijvingen en
informatie in onze prospectussen, catalogi en andere schriftelijke en
elektronische documenten voor wat betreft de eigenschappen van stoffen,
kleuren, gewicht, afmetingen, vormgeving en dergelijke kenmerken, voor zover
die van de klant kunnen worden gevergd. Redenen voor dergelijke te accepteren
wijzigingen kunnen voortvloeien uit in de handel gebruikelijke schommelingen en
technische productiemethoden.
(2) Het kan voorkomen dat bij orders met verschillende modellen ( heren, dames
of kinder ) een kleur verschil kan optreden. Dit is het gevolg van diverse
leveranciers in textiel en modellen. Mocht u hierover meer informatie willen,
dan kunt u contact opnemen met de support.
Paragraaf: 13 Bescherming van gegevens
Ridderparts gebruikt persoonsgegevens van de klant alleen met het oog op het
doel waarvoor ze zijn gegeven en in overeenstemming met de wettelijke
bepalingen. De ten behoeve van de bestelling van producten aangegeven
persoonlijke gegevens (zoals bijv. naam, e-mailadres, postadres,
betalingsgegevens) worden door Ridderparts gebruikt ter nakoming en afwikkeling
van de overeenkomst. Deze gegevens worden door Ridderparts vertrouwelijk
behandeld en niet doorgegeven aan derden die niet betrokken zijn bij de
bestelling, levering en betaling. De klant heeft het recht op zijn verzoek
gratis inlichtingen te verkrijgen aangaande de persoonsgegevens die Ridderparts
van hem heeft opgeslagen. Bovendien heeft hij het recht op correctie van
onjuiste gegevens, blokkering en verwijdering van zijn persoonsgegevens, tenzij
dat in strijd zou zijn met een wettelijke verplichting om gegevens te bewaren.
(2) Indien de klant een ondernemer is, of het een publiekrechtelijke
rechtspersoon of een publiekrechtelijk afgescheiden vermogen betreft, is
Rotterdam de bevoegde rechtbank. Ridderparts heeft in dit geval ook het recht
ervoor te kiezen het geschil voor te leggen aan de rechter van de woonplaats
van de klant. Hetzelfde geldt dienovereenkomstig, indien de klant niet een
algemeen bevoegde rechtbank in Nederland aan kan wijzen, hij na het sluiten van
de overeenkomst zijn woonplaats of zijn gewoonlijke verblijfplaats naar het
buitenland heeft verlegd, of zijn woonplaats of zijn gewoonlijke verblijfplaats
ten tijde van het instellen van de vordering onbekend is.
(3) De overeenkomst die is gesloten overeenkomstig de regelingen als vastgelegd
in deze algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden, is uitsluitend onderworpen
aan het recht van de Nederlandse staat. De geldigheid van het UN-kooprecht is
uitgesloten. Indien de klant consument is en zijn gewoonlijke verblijfplaats in
het buitenland ligt, blijven de voorgeschreven bepalingen van deze staat
rechtsgeldig.
(4) In het geval dat afzonderlijke bepalingen van deze algemene verkoop- en
leveringsvoorwaarden nietig zijn, of in strijd zijn met de wettelijke
regelingen, blijft de overeenkomst voor het overige rechtsgeldig. e melden.
Verzendkosten welke hiermee gemoeid gaan, zullen voor onze rekening zijn.
Eventuele terugbetaling van de factuur zal binnen 14 dagen geschieden. Retourzendingen
welke ongefrankeerd teruggezonden worden zullen niet aangenomen worden, doordat
hierover strafportie betaald dient te worden. Men dient daarom in overleg het
pakketje/enveloppe terug te sturen.
Paragraaf: 14 Goederen die besteld zijn uit onze Textiel groothandel, of op maat gedrukt zijn Kunnen NIET geretourneerd worden, ook pasmodellen niet. Aangeboden goederen worden geweigerd en geretourneerd op uw kosten. Al deze leveringen zijn definitief.
Paragraaf: 15 Kopen op rekening.
(1)Goederen die na akkoord op rekening worden besteld, dienen binnen 7
dagen na levering over te zijn geboekt.
(2)Als een betalingsovereenkomst niet nagekomen word, zal deze uit handen
gegeven worden aan een incasso bureau waar wij mee werken. Alle bijkomende
kosten zullen op u worden verhaald.
Paragraaf: 16 ontwerpen.
(1) Alle ontwerpen op de website van Ridderparts zijn door ons zelf
ontworpen. Wij bezitten hier dan ook de originele files van.
(2) Het gebruik maken van onze ontwerpen is ten strengste verboden, dit kan
alleen na schriftelijke goedkeuren van Ridderparts
(3) Het gebruiken van onze ontwerpen zonder schriftelijke toestemming, zullen
wij dan ook neerleggen bij ons juridische afdeling.
Let op: de kleuren in de afbeeldingen kunnen iets afwijken van het daadwerkelijke resultaat
© 1998 - 2024 Ridderparts. Mogelijk gemaakt door Bedrijvenreclame.NL